پیام تسلیت موسسه شمیم جنگل ایران؛ به مناسبت درگذشت شادروان دکتر هدایت غضنفری




اطلاعیه موسسه شمیم جنگل ایران به مناسبت درگذشت استاد گرامی؛ شادروان دکتر هدایت غضنفری
شماره 3
مورخ 15 فروردین 1399
بازگشت همه به سوی خداست
پنج‌شنبه 14 فروردین 1399 برای زاگرس، بلوط‌هایش و به‌ویژه جنگل‌نشینانش روزی تلخ بود؛ زیرا مردی که عاشقانه، سال‌های عمر و جوانی‌اش را برای آن‌ها وقف کرده بود، از دیارشان رخت سفر بست تا این بار از آسمان نظاره‌گر و دل‌نگران زاگرس باشد. 
زاگرس، این بار هدایت غضنفری را از دست داد؛ جنگلبانی عاشق‌پیشه، دلسوزی بی توقع، استادی بی‌نظیر که یافته‌های علمی‌اش را با دانش بومی مردمان آن پیوند داد تا بنایی برای حراست از بلوط و زاگرس بسازد.
هدایت، هدایت‌گر راهی در جنگلداری بود که به گفته خودش "مردم را نه با دیدی از بالا به پایین"، بلکه به عنوان منبعی از دانش و همراه مدیریت جنگل باید ‌دید.
دکتر هدایت غضنفری را همه به صلابت و عشق به جنگل می‌شناختند. استادان، همکاران و دانشجویانش و همچنین مردمان زاگرس،  او را نمادی از تلاش برای حفظ جنگل‌های این ناحیه می‌دانستند. دریغ و افسوس که آن همه صلابت و پشتکار نهفته در پس آن چهره خندان را یارای مقابله با اجل نبود و اینک هدایتِ "هواره خول" و "آرمرده"، دست از جدال با سرنوشت کشید و تسلیم مشیت الهی شد.
موسسه شمیم جنگل این ضایعه تاسف بار را به خانواده محترم، دوستان و بستگان آن شادروان؛ همکاران دانشگاهی و جامعه جنگل کشور تسلیت عرض می‌نماید.
بی‌گمان، تلاش او در سال‌های عمر نسبتا کوتاهش، با هدف ایجاد بنای مستحکمی برای پایداری جنگل‌های زاگرس همواره در یادها خواهد ماند. روحش شاد و یادش گرامی باد!
هیات مدیره موسسه شمیم جنگل ایران



 کلمات کلیدی : شمیم جنگل ایران- هدایت غضنفری 
 تاریخ ارسال خبر : چهار شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹  |    بازدیدها : 1216
 کلیه حقوق متعلق به:  موسسه شمیم جنگل ایران می باشد.  |2019/1398 |